Telefonische bereikbaarheid van levensbelang en online werkplekken grote meerwaarde voor Top Milieu Service
Telefonische bereikbaarheid is van levensbelang voor Top Milieu Service in Noordhorn. daarom stapte ...
Voor de integratie van vaste en mobiele telefonie koos Bouwbedrijf Lont in het Friese Sint Annaparochie voor RSE telecom & ICT. Tegelijk installeerde RSE er ook een nieuwe hosted telefooncentrale. Alle telefonie via vaste en mobiele nummers verloopt nu via deze centrale in de cloud en mobiele toestellen. Alleen de balie beschikt nog over een vaste telefoon.
De telefooncentrale van Bouwbedrijf Lont was zo’n acht jaar oud en functioneerde niet meer naar behoren. De centrale was zeer storingsgevoelig en de leverancier bood na het aflopen van de garantie geen ondersteuning meer. “Het is voor ons bedrijf van levensbelang om bereikbaar te zijn, daarom moest er snel een gedegen oplossing komen”, vertelt Jeroen Postma van Bouwbedrijf Lont.
Het bouwbedrijf was al geruime tijd klant van RSE telecom & ICT op het gebied van mobiele telefonie. Ook nam RSE al enige tijd geleden het onderhoud van de oude telefooncentrale over nadat de leverancier stopte met service verlenen. “Op basis van onze positieve ervaringen vroegen wij RSE om de vast-mobiel integratie voor ons te verzorgen”, zegt Postma.
Voor de integratie van vaste en mobiele telefonie leverden wij Lont Vodafone One Net Enterprise als hosted telefooncentrale. “Wij hebben gekozen voor een centrale in de cloud omdat deze op afstand te bedienen en in te stellen is”, vertelt Postma. “ Wij gaven aan dat wij een stabiele oplossing wensten en toen adviseerde RSE deze hosted oplossing. Aangezien wij verstand hebben van bouwen en RSE verstand heeft van telefonie, hebben wij dit advies opgevolgd.”
Bouwbedrijf Lont implementeerde onlangs een nieuw ERP-systeem voor onder meer projectadministratie, financiële administratie en urenregistratie. De wens leefde om dit systeem te koppelen aan de nieuwe telefooncentrale, zodat bij telefonisch contact automatisch direct alle klantinformatie beschikbaar is. “Honderd procent klanttevredenheid is ons doel”, zegt Postma. “Als een klant belt en wij kunnen direct een inhoudelijk of persoonlijk gesprek voeren, dan heeft dit voor ons grote meerwaarde.” Dit realiseerde RSE voor Lont door middel van One Sync client app en One Integratie Plus CRM integratie. Op de receptiebedienpost kan de receptioniste nu in één oogopslag de aanwezigheid en aanspreekbaarheid van medewerkers zien.
Postma: “De volledig geïntegreerde telefonieoplossing bevalt ons uitstekend. We zijn nu weer heel goed bereikbaar en de koppeling met ons ERP-systeem gaf ons klantgericht werken een impuls. Wij ervaren RSE als een betrouwbare partner, waarmee het aangenaam zaken doen is. De contacten met onze accountmanager Jordi Heins zijn prettig, persoonlijk en direct. Wij hebben het volste vertrouwen in RSE telecom & ICT.”
Het bouwproces is bij Bouwbedrijf Lont in de eerste plaats een gelijkwaardig samenspel met klanten en ketenpartners. Het proces bepaalt de uitkomst, want verbinding is de kritische succesfactor bij elk bouwproces. In de bouw heeft ieder zijn eigen rol en verantwoordelijkheid, maar is de teamgeest uiteindelijk toch de krachtigste motor. Zo bouwt Lont met vakmanschap en sociale innovatie.